X
تبلیغات
مشخصات فنی

مشخصات فنی

مشخصات فنی

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج Sportage .این اتومبیل با دو نوع موتور عرضه می شود :

۱- موتور I4 2.0

  • ۴ سیلندر -  بلوک چدنی - سر سیلندر آلومینیومی
  • DOHC - cvvt
  • حجم موتور : ۱۹۷۵ سی سی
  • نسبت تراکم : ۱۰ به ۱
  • حداکثر قدرت : ۱۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور
  • حداکثر گشتاور :۱۸۴ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور
  • گیربکس : پنج دنده دستی همراه با اوور درایو - چهار سرعته اتوماتیک کنترل الکتریکی اسپرت متیک همراه با اوور درایو
  • 4WD : فول تایم همراه با کنترل الکتریکی
  • لاستیک : P215/65 R 16
  • مصرف : ۲۰ مایل با هرگالن بنزین در شهر و ۲۵ مایل با هر گالن بنزین در اتوبان

۲- V6 2.7

  • شش سیلندر وی شکل بلوک و سر سیلندر آلومینیومی
  • DOHC
  • حجم موتور ۲۶۵۶ سی سی
  • ضریب تراکم : ۱۰ به ۱
  • حداکثر قدرت : ۱۷۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور
  • حداکثر گشتاور : ۲۴۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور
  • گیربکس : چهار سرعته اتوماتییک با کنترل الکتریکی - اسپرت متیک و اوور درایو
  • 4WD : فول تایم با کنترل الکتریکی
  • لاستیک : P235/60 R 16
  • مصرف بنزین : ۱۷ مایل با هرگالن بنزین در شهر و ۲۳ مایل با هر گالن بنزین در اتوبان

کیا اسپورتیج Sportage در بخش ایمنی موفق به دریافت پنج ستاره از NHTSa آمریکا شده است . این خودرو از گارانتی به میزان ۱۰۰.۰۰۰ مایل یا پنج سال در ایالات متحده برخوردار است . کیا دو پکیج برای Sportage عرضه می کند :

۱- پکیج لوکس  EX 2WD/4WD

  • بادی کیت دور بدنه همرنگ بدنه
  • صندلیهای چرمی - تزئینات داخلی چرمی
  • گرمکن صندلی جلو
  • چراغهای جلو اتوماتیک
  • آئینه Ecm 
  • سیستم صوتی همراه با چنجر و ساب و آمپلی فایر مجزا

۲- پکیج اسپرت  LX 2WD\4WD

  • مه شکن
  • جلو پنجره مشکی
  • رنگ متالیک تیره - رنگ فلز
  • اسپویلر عقب
  • سیستم صوتی Ex
  • فرمان چرمی
  • کاور محفظه بار
  • ورود بدون کلید و دزدگیر

کیا اسپورتیج Sportage در کشورمان با رقیبانی به مانند هیوندای توسان و سوزوکی گرند ویتارا روبرو خواهد بود .


+ نوشته شده در  چهارشنبه هشتم آبان 1387ساعت 4:1  توسط امیر  | 

کیا سراتو

یکی از شرکتهای وارد کننده اتومبیل داخلی اقدام به وارد کردن چند مدل از خودرو کیا به ایران نموده است . یکی از این مدلها مدل کیا سراتو Cerato می باشد . این اتومبیل که با قیمتی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد در این بخش از بازار با رقبای قدرتمندی مانند مزدا ۳ و رنو مگان روبروست .

 

کیا سراتو در دنیا با سه موتور عرضه می شود . یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری که توانایی تولید ۱۲۲ PS در ۶۲۰۰ دور را دارد و یک موتور ۱.۶ لیتری دیزل که توانایی ایجاد  ۱۱۵ PS در ۴۰۰۰ دور را دارا می باشد . موتور دیگر یک موتور دو لیتری می باشد که برای تولید در ایران هم این موتور در نظر گرفته شده است.

مشخصات سراتو با موتور ۲ لیتری به شرح زیر می باشد :

  • نوع موتور : cvvt 2.0i
  • حجم موتور : ۱۹۷۵ سی سی
  • حداکثر قدرت :  PS ۱۴۳ در ۶۰۰۰ دور
  • حداکثر گشتاور : ۱۸۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور
  • گیربکس : ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک
  • شتاب صفر تا صد : ۱۰.۴ ثانیه برای اتوماتیک  - ۹.۰ ثانیه برای گیربکس دستی
  • حداکثر سرعت : ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برای اتوماتیک - ۲۰۸ کیلومتر در ساعت برای گیربکس دستی
  • ترمز : جلو دیسک خنک شونده - عقب دیسک -ABS دو کاناله
  • سایز لاستیک : R15 175/65
  • مصرف سوخت : میانگین مصرف سوخت با گیربکس اتوماتیک ۹.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

این مدل از سراتو موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از NHTSA  ایالات متحده شده است .

به هر حال شاید از نظر طراحی ظاهری در مقابل رقیبان حرف زیادی برای گفتن نداشته باشه ولی کیفیت قابل قبول و  قیمت ارزان لوازم یدکی کمپانی کیا باعث جلب نظر افراد و افت قیمت کم این مدل خواهد شد .


+ نوشته شده در  چهارشنبه هشتم آبان 1387ساعت 4:0  توسط امیر  | 

مشخصات فنی تندر 90


+ نوشته شده در  چهارشنبه هشتم آبان 1387ساعت 3:59  توسط امیر  | 

مشخصات پژو پارس ELX

  • صندلی : قابلیت تنظیم الکتریکی              ( نمای داخلی)              
  • سیستم گرمایش Heating
  • سیستم سرمایش Cooling
  • قابلیت پر کردن گودی کمر
  • رنگ بژ برای تزئینات داخلی با Wood Effect
  • رنگ طوسی برای تزئینات داخلی با Metal Effect
  • سیستم پخش لوکس ( دیسک فشرده و MP3 )
  • سنسور دنده عقب
  • سیستم هشدار دهنده
  • طرح جدید چراغ های عقب
  • طرح جدید چراغ سوم ترمز
  • طرح جدید آفتاب گیربا درپوش آینه
  • جعبه کمک های اولیه
  • کمربندی ایمنی جلو و عقب
  • سیستم تهویه مطبوع
  • شیشه بالابر برقی

    (ایمنی)

  • چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
  • چراغ اخطار پایین بودن سطح روغن ترمز
  • چراغ مه شکن جلو وعقب
  • چراغهای جلو نوع H7
  • رفع بخار شیشه های جانبی درهای جلو
  • زبانه قفل کودک در درهای عقب
  • شیشه جلو لامینه
  • برف پاک کن دو سرعته شیشه جلو
  • سیستم قفل مرکزی با در اتاق بار یا در صندوق
  • کمربند ایمنی وسط وجانبی در صندلی عقب
  • ضربه گیرهای کناری تمام درها ، ایمنی در کوچکترین جزئیات درنظر گرفته شده است.دربهای مستحکم محافظت مسافران را در حوادث رانندگی ضربات کناری افزایش می دهند
  • طراحی سیستم فرمان جهت قرار دادن کیسه هوا (در حال حاضر بدون کیسه هوا)
  • تغییر رنگ تزئینات اتاق به دو رنگ (طوسی و بژ) قابل انتخاب برای مشتری در نظر گرفته شده است
  • + نوشته شده در  چهارشنبه هشتم آبان 1387ساعت 3:58  توسط امیر  | 

    سوبارو لگاسی در ایران

     


    å سیف خودرو .................................................. ..............
    شرکت سیف خودرو در تاریخ 1385/01/16 با دریافت تاییدیه های نهایی از گمرک ایران-دفتر واردات ، مرکز اصناف و بازرگانان ایران ، معاون امور تولیدی و بازرگانی ، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور ، سازمان حفاظت محیط زیست ، دفتر بررسی آلودگی هوا ، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان خودرو و نیروی محرکهبعنوان نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سبک بامارک subaru در ایران معرفی شد .
    وعده ی زمان واردات محصولات سوبارو به ایران پس از انجام تست های شهری مرداد ماه 1386 اعلام شد که در همان زمان هم همه مطمئن بودند این وعده به عمل نخواهد رسید ، البته این بدان معنا نیست که فعالیت های سیف خودرو نیز متوقف خواهد شد بلکه در پی در گیری ها و کشمکش ها و همچنین بحث واردات خودرو ها به صورت پایه گازسوز موجب شد تا سیاست های جدیدی توسط سوبارو و سیف خودرو برای در دست گرفتن بازار خودرو ایران در دستور کار قرار گیرد .
    در نوبت اول واردات تعداد 2500 دستگاه از انواع مدل های وعده داده شده سوبارو ( لگاسی) به صورت پایه گاز سوز انجام می پذیرد که به دلیل برخورداری این خودرو ها از تخفیف ویژه گمرک به دلیل گاز سوز بودن تعادل قیمت این محصول در بازار داخل با قیمت پایه ی آن ممکن است رقبای سوبارو لگاسی در ایران را با مشکلاتی مواجه کند.
    در فاز اول مدل 2000 سی سی سوبارو لگاسی مدل 2007 به کشور وارد می شود که قیمت این محصول در تیپ پایه 26 میلیون تومان و در تیپ فول 29 میلیون تومان می باشد .
    در آینده نزدیک نیز مدل 2500 و 3000 سی سی سوبارو لگاسی به بازار های کشور وارد خواهند شد ، البته سرنوشت دو مدل 2.5 و 3.0 لیتری سوبارو بستگی به استقبال مردم از مدل 2000 این خودرو دارد .
    همچنین پر فروش ترین محصول سوبارو در جهان که سوبارو ایمپرزا می باشد در فار بعدی واردات با قیمتی حدود 24 میلیون تومان به کشور وارد می شود .
    در مرحله اول خدمات پس از فروش شرکت سیف خودرو برنامه ریزی هایی مبنی بر تاسیس 3 مرکز خدماتی در تهران و مراکز خدماتی دیگر در شهر های مهم و توریستی کشور انجام شده است .
    واردات سوبارو از اواخر سال 84 به کشور با در یافت مجوز شماره گزاری آغاز شده اما فعالیت های سیف خودرو به صورت رسمی و عمومی هنوز آغاز نشده ، همان گونه که هم اکنون سرنوشت 1000 دستگاه آئودی وارد شده به ایران معلوم نیست .

    å سوبارو لگاسی ( گام اول) .................................................. ..............

    تمامی لگاسی ها از سال 93 به صورت همه ی چرخ ها متحرک به بازار ها عرضه شده اند و اولین مقصد سوبارو برای عرضه لگاسی استرالیا بوده است (سوبارو لایبرتی) . سوبارو نه در اروپا و نه در آمریکا نتوانست با سوبارو لگاسی به فروش خوبی دست یابد ، این در حالی بود که امپرزا کاملا بر عکس نتیجه داد و توانست متقاضیان بسیاری را به خصوص در انگلستان جذب خود کند ..
    سوبارو لگاسی در سال ها 94 و 98 توسط مجله WHEELS استرالیا به عنوان خودرو ی برتر سال انتخاب شده است.
    موتور EJ شرکت سوبارو برای نخصتین بار در مدل های مختلف لگاسی مورد استفاده قرار گرفته ، این موتور در حجم های 1.6 - 1.8 - 2.0- 2.2 - 2.5 و 3.0 لیتری از سال 2000 بر روی انواع لگاسی مورد استفاده قرار گرفته ، بر اساس گفته های مسئولین سیف خودرو سه مدل 2000 ، 2500 و 3000 سی سی این خودرو در زمره مدل های برنامه ریزی شده برای وارد شدن به کشور می باشند .




    مشخصات مدل های وارداتی سوبارو به ایران به شرح زیر می باشند :

    ß سوبارو لگاسی i 2.0( CNG) :
    · حجم موتور : 1994 سی سی – قدرت : 123 کیلووات - انژکتوری
    · ترمزABS
    · ایربگ کناری و جلو برای سرنشینان جلو و دو ایربگ برای سرنشینان عقب ( ممکن است تعدادی از ایربگ ها جزو آپشن ها قرار بگیرند)
    ß اطلاعات تکمیلی بیش تر در دسترس نیست .

    ß سوبارو لگاسی i 2.5 ( CNG) :
    · حجم موتور : 2457 سی سی – قدرت : 175 اسب بخار - انژکتوری
    · شتاب صفر تا صد : حدود 7 ثانیه
    · ترمزABS 4 چرخ
    · قیمت پایه حدود 20 هزار دلار
    · حداکثر گشتاور 169 نیوتون متر در دور 4400
    · گیربکس 5 دنده معمولی ( 4 دنده اتوماتیک جزو آپشن های این مدل می باشد)
    · امکانات استاندارد : قفل مرکزی ، شیشه برقی ، تهویه مطبوع اتوماتیک ( در مدل های بالاتر سان روف و صندلی برقی و همچنین در تیپ محدود این مدل روکش های چرم موجود می باشند که ممکن است به صورت آپشن در مدل پایه برای علاقه مندان مورد استفاده قرار گیرند )
    · سیستم پخش CD
    · سوبارو لگاسی i 2.5 به تفکیک تیپ :

    2.5 i SE :
    رینگ 17 آلومینیومی – کف طرح فرش – مجهز به سیستم صوتی با 6 باند – کامپیوتر سفر و مجهز به سیستم تنظیم دمای داخل خودرو - آینه و شیشه های برقی – مجهز به قفل مرکزی

    2.5 i LIMITED :
    مشخصات تیپ قبلی +
    صندلی های جلو مجهز به سیستم گرمایش – رو کش چرم – سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک

    ß لازم به ذکر است ، به دلیل این که مدل 2500 لگاسی پر تیراژ ترین مدل لگاسی است ، مانور رسانه ها و سایت های اطالاع رسانی نیز برای این مدل بیش تر از دو مدل دیگر است .


    رقبای سوبارو لگاسی در ایران نیسان ماکسیما،هیوندای سوناتا و تویوتا کمری هستند که به نظر نمی رسه با وجود شرایط بوجود آمده و عرضه محدود سوبارو در کشورمون شاهد رقابت جذابی بین این محصولات باشیم .
    + نوشته شده در  چهارشنبه هشتم آبان 1387ساعت 3:57  توسط امیر  | 

    نیسان مورانو در ایران

    åمعرفی .................................................. ..............

    کمپانی خودروسازی نیسان پس از ورشکستگی کار خود را با تولید مدل 2008 نیسان مورانو دوباره از سر گرفته و با مدیریت و تشکیلات جدید چشم به بازار های جدید و رقابت با خودرو سازان مطرح جهان دوخته .. نسل اول نیسان مورانو برای اولین بار در دسامبر سال 2002 به بازار های اروپا معرفی شد و تا کنون توانسته موفقیت های بسیاری رو به خودش اختصاص بده این محبوبیت از اونجایی هست که تا کنون 20 هزار دستگاه از این خودرو در آمریکا به فروش رسیده ، این محصول نیسان برای اولین باردر سال 2003 نامزد دریافت بهترین خودروی شاسی بلند آمریکا بوده و همچنین توسط موسسه "AutoPacific" به عنوان برترین SUV متوسط انتخاب شده است .

    این خودرو در نیسان آمریکا طراحی شده و از pathfinder نیسان کمی بزرگ تره..

     



    نیسان مورانو بر اساس پلت فرم FF-L نیسان که پیش تر در تولید ماکسیما و نسل سوم آلتیما مورد استفاده قرار گرفته شده بود طراحی شده . نیسان مورانو همچنین تنها crossover نیسان در بازار های آمریکا می باشد که توانسته رکورد فروش pathfinder نیسان را نیز در بازار آمریکا بشکند .

    نام مورانو بر اساس نام جزایری در کنار ونیز بر روی این خودرو گذاشته شده البته بیش تر به نظر کارشناسان نام این خودرو از شیشه مورانو گرفته شده که نشان دهنده کار هنرمندانه و زیبایی در طراحی این SUV است .

    ژاپنی ها پس از به نمایش در آمدن این محصول در نمایشگاه توکیو بر اساس نظر سنجی قصد شکستن رکورد فروش این محصول در آمریکا را دارند ، البته نظری در مورد قصد ایرانی ها در مورد آمار خرید این خودرو به دست نیومده و به دست نخواهد آمد .



    åنیسان مورانو در ایران .................................................. ..............

    چندی پیش مسئول فروش پارس خودرو اعلام کرد ، پارس خودرو قصد دارد به زودی این اس یو وی متوسط نیسان را به صورت وارداتی در کشور عرضه کند و قصد مونتاژ آن را نخواهد داشت ، نیسان مورانو در کلاس خودرو های لوکس قرار خواهد گرفت شرایط سختی را برای تویوتا پرادو در بازار بوجود می آره .

    این محصول جدید پارس خودرو در برخی نمایندگی های پارس خودرو در شهرستان ها و تهران مشاهده شده ، البته من که ندیدم ولی اگه شما دیدید .. ( خوش به حالتون )



    åمشخصات فنی .................................................. ..............
    این محصول در سه مدل S – SE – SL موجود می باشد که همه از موتور VQ35V6-با حجم 3.5 لیتر و با قدرت 245 اسب بخار که موتور مشترک با نیسان 350Z می باشد بهره می برند .

     


    نکته قابل توجه دیگر در مورد نیسان مورانو گیربکس متغیر continuously variable transmission" (CVT) " می باشد که در نوع خودش بی نظیره و در این مطلب مجال پرداختن به اون نیست .
    در نیسان مورانو از سیتم 4WD بهره گیری شده ، هر 4 چرخ خودرو سیستم تعلیق مستقل دارند که ترکیب این دو نکته نوید سیستم تعلیق قدرتمنی از این خودرو را می دهند .
    آپشن هایی نظیر دوربین عقب برای کمک به راننده برای کنترل بیش تر و همچنین آینه عقب ، کلکسیون انواع حالت های ایربگ در خودرو اون رو نسبت به خودرو های همکلاسش متفاوت نشون می دن ..
    ترمز نیسان مورانو به همراه ABS ( ترمز ضد قفل ) و EBD ( سیستم الکترونیکی تقسیم ترمز بین 4 چرخ برای پایداری ) فاکتور های امنیتی فنی این خودرو رو تکمیل کرده اند و از لحاظ پایداری و تعلیق خودرو شکی نیست که از برترین تکنولوژی روز و بهترین کیفیت با کارآیی مناسب در مورانو استفاده شده است .

    مشخصات فنی و رفاهی سه مدل نیسان مورانو به شرح زیر می باشند :



    ßنیسان مورانو مدل S :

    ·موتور V6 3.5 لیتری با توان تولید 245 اسب بخار قدرت

    ·گیربکس متغیر (CVT)

    ·رینگ آلومینیومی 18"

    ·کنترل اتوماتیک دمای اتاق (ATC)

    ·کامپیوتر اطلاعاتی با نمایشگر 7 اینچی

    ·قفل مرکزی – 4 شیشه برقی



    ßنیسان مورانو مدلSL :

    مشخصات مدل S+ موارد زیر :

    ·صندلی هوشنمند راننده ( گرم کن ، قابلیت تنظیم ارتفاع )

    ·شفافیت اتوماتیک شیشه عقب به همراه آینه برقی عقب

    ·مه شکن

    ·روشن و خاموش شدن چراغ های خودرو به صورت اتوماتیک

    ·مانیتور مشاهده عقب خودرو



    ßنیسان مورانو مدلSE :

    مشخصات مدل S+ SL + موارد زیر :

    ·AWD ( همه ی چرخ ها متحرک )

    ·رینگ اسپورت 18"

    ·رنگ نقره ای تیره سپر عقب

    ·گیربکس 6 دنده متغیر

    ·سیستم تعلیق بهسازی شده ی Sport

    ·چراغ های جلو HID bi-xenon





    åامنیت .................................................. ..............

    نیسان مورانو هم از لحاظ سیستم ترمز و هم از نظر امنیت داخلی خودرو در سطح خیلی خوبی قرار داره ، مخصوصا که این فاکتور های امنیتی پیش تر در محصولاتی نظیر pathfinder و آلتیما نیسان مشاهده شده و همچنین در نسل های قبلی مورانو آزمایش خودشون رو پس دادن .

     



    1)ایربگ راننده و سرنشین جلو ( کناره ها ، سقف و جلو)

    2)ایربگ کناری و جلو برای سرنشین های عقب

    3)کمربند های سه نقطه ای مجهز به سنسور((ALR برای سرنشین جلو و سرنشینان عقب – و کمربند ELR برای راننده

    4)کمربند های جلو مجهز به سیستم تنظیم کننده فشار

    5)محافظ سر با کنترل کننده فعال ( سه تا برای عقب و دو تا جلو)

    6)سیستم امنیت کودک



    åطراحی .................................................. ..............

    نکته ای که کارشناسان بسیاری روی اون نظر دادند طراحی سدان مانند این محصول است که شباهت چندانی با دیگر SUV ها ندارد در طراحی این خودرو بیش تر دقت شده روی کارآیی بهتر خودرو کار شود و همانند یک سدان اسپورت عمل کند تا یک SUV ، خط های شکسته روی بدنه ، آیرودینامیک بسیار عالی همه نماد قدرت این محصول نیسان هستند .

     



    با ورود نیسان مورانو به کشورمون مطمئنا شاهد رقابت این محصول از نظر ظاهر با محصولاتی همچون BMW X3 و تویوتا پرادو خواهیم بود البته به نظر بسیاری طراحی این خودرو پس از مدتی خسته کننده و عادی می شود و معمولا هم این گونه بوده که خودروهایی با طراحی های ساده تر جایگاه بهتری میان مشتری ها باز کرده اند اما این نمی تواند دلیل محکمی مبنی بر موفق نشدن این خودرو در بازار کشورمون باشه . از طرفی با وجود این که تویوتا پرادو و BMW X3 نیز در آمریکا همزمان عرضه می شوند کارشناسان این دو محصول را رقبای نیسان مورانو به شمار نمی آورند و آن را با SUV های مطرحی همچون Chrysler Pacifica ، Honda Pilot ، Kia Sorrento ، Toyota Highlander ، Mazda CX-9 و Volkswagen Touareg مقایسه می کنند.



    åقیمت .................................................. ..............

    نیسان مورانو از سال 2003 (اولین سال عرضه) تا سال 2007 نوسان قیمتی از 23 هزار دلار تا 31 هزار دلار داشته و هم اکنون نیز مدل SE ( فول آپشن) این خودرو با قیمتی حدود 32 هزار دلار به بازار عرضه می شود که با این اوصاف در صورتی که عادلانه به بازار عرضه شود باید قیمتی زیر 50 میلیون داشته باشد اما به نظر می رسد برای بی رقیب نماندن این محصول شرایط این گونه پیش نرود ، بهتر است منتظر بمانیم .

     





    åامیدواری ها ! .................................................. ...............
    امیدواریم این خودرو که قرار است در زمره خودروهای لوکس به کشورمون وارد بشه به سرنوشت دو SUV هیوندای دچار نشه و شاهد حضور این خودرو در کشور باشیم ، از طرف دیگر واقعا جای تقدیر داره که مسئولان پارس خودرو با درایت یکی از بهترین محصولات نیسان رو برای ورود به کشور انتخاب کرده اند و کمپانی را انتخاب کرده اند که با ماکسیما ی اون پیش تر در بازار ایران به موفقیت باور نکردنی رسیده اند و به گونه ای آغاز کننده گروه لوکس ها در ایران بوده اند . البته این انتظار هم بی دلیل نیست که منتظر ورود نیسان آلتیما موفق ترین سدان نیسان در ایران باشیم .. امیدواریم شرایط به گونه ای فراهم باشد تا شاهد حضور خودروسازان بزرگ دیگر همچون هوندا ، آئودی و سوبارو به طور عمده در کشور باشیم ( لازم به ذکره هم اکنون هم فعالیت هایی در زمینه واردات سوبارو توسط شرکت سیف خودرو در حال انجام می باشد) .
    + نوشته شده در  چهارشنبه هشتم آبان 1387ساعت 3:55  توسط امیر  | 

    همه چیز درباره ی موسو

    تاریخچه موسو :

    در ابتدا بدلیل ناشناخته بودن کارخانه سازنده موسو در ایران ، به بحث پیرامون این کارخانه می پردازیم .

    نام این کارخانه Ssangyong است ، در کشور ما آنرا سانگ یونگ می نامند اما تلفظ صحیح آن سِن گی یون ( Sen Gi Yon ) است . سِن گی یون در زبان کره ای به معنای اژدهایان دو قلو و برگرفته از یک افسانه قدیمی است.

    گروه تجاری سِن گی یون در سال ۱۹۳۹ در کره تاسیس شد ، این شرکت در آن زمان در زمینه های متفاوتی فعال بود ، ولی تولید کننده خودرو نبود تا اینکه در سال ۱۹۸۶ در پی خرید کمپانی Hadongwhan که از سال ۱۹۵۴ تولید کننده خودروهای 4WD و کامیونت بود و تغییر نام آن به سِن گی یون ، فعالیت خودروسازی خود را آغاز نمود . در سال ۱۹۹۱ همکاری سِن گی یون با کارخانه مرسدس بنز آغاز گردید و برطبق آن موتورهای ( قلب تپنده ) بنز از سال ۱۹۹۳ بر روی خودروهای این کارخانه قرار گرفت.

    سِن گی یون در سال ۱۹۹۳ تولید موسو را آغاز نمود ، در سال ۱۹۹۷ با دیگر شرکت خودروساز کره ای ، دوو ، متحد شد و از سال ۱۹۹۸ خودروی موسو علاوه بر تولید در کارخانه سِن گی یون در کارخانه دوو نیز تولید می شد و البته با نام Daewoo Musso . اما در سال ۲۰۰۰ با اعلام ورشکستگی کارخانه دوو ، همکاری دوو و سِن گی یون به پایان رسید و کارخانه سِن گی یون به صورت مستقل تولید خودرو را با همکاری مرسدس بنز ادامه داد و در تاریخ ۹/۱۱/۸۱ بود که تولید موسو در ایران توسط شرکت خودروسازی مرتب ، که تولید کننده خودروهای لندرور با نام پاژن نیز هست ، آغاز گردید.

    تولیدات سِن گی یون اکثراً (Sport Utility Vehicle (SUV است ، محصولات SUV سِن گی یون Korando ، Musso و Rexton نام دارند .

    دیگر محصولات این کارخانه یک مدل (Sport Utility Truck (SUT به نام Musso Sport ، که همان وانت موسو است و یک مدل سدان به نام Chairman می باشد که همگی آنها دارای موتورهای مرسدس بنز هستند . حال به بحث اصلی یعنی خود موسو می پردازیم:

    این خودرو توسط شخصی به نام Ken Greenly از بخش هنر کالج سلطنتی لندن طراحی شده و همانطور که گفته شد تولید آن از سال ۱۹۹۳ آغاز گردیده و کماکان ادامه دارد و در تمامی مدلهای آن نیز از موتورهای بنز استفاده می شود ، موتورهای نصب شده بر روی این خودرو ، توسط تولید کننده کره ای به شرح زیر است:

    موتور بنزینی ۶ سیلندر ۳۲۰۰ سی سی ( همان موتور بنز E320EL )
    موتور بنزینی ۴ سیلندر ۲۳۰۰ سی سی ( همان موتور بنز E230EL )
    موتور دیزلی ۵ سیلندر ۲۹۰۰ سی سی ( 602TD )
    موتور دیزلی ۴ سیلندر ۲۳۰۰ سی سی ( 601TD همان موتور بنز V230 )


    اما شرکت خودروسازی مرتب تنها مدلهای بنزینی را برای بازار ایران در نظر گرفت و مدلهای ۴ سیلندر (دنده ای ) و ۶ سیلندر ( اتوماتیک و دنده ای ) ، را به بازار عرضه کرد ، البته تولید نوع ۴ سیلندر آن در حال حاضر متوقف می باشد ، اما بر پایه پیش فروش جدید این خودرو ، برای تحویل در ۳ ماه آینده ، به نظر می رسد تولید آن مجددا آغاز خواهد شد .






    موسو ( ۶ سیلندر ) ، از لحاظ دارا بودن تجهیزات پیشرفته ایمنی و رفاهی در حد بالایی قرار دارد ، در بخش ایمنی ، این خودرو علاوه بر داشتن تجهیزاتی چون Air Bag ، میله های درون دربها و ترمز ABS ، دارای سیستمهایی برای حفظ تعادل در سر پیچها و هنگام ترمز کردن می باشد ، همچنین سیستمهای پیشرفته ای برای جلوگیری از گیر کردن خودرو در محیط های کوهستانی ، باتلاقی و یا لغزنده تعبیه گردیده است.

    در اینجا به اختصار به معرفی این سیستمها می پردازیم

    (Automatic Brake Differential (ABD
    این سیستم که با نام TCS نیز شناخته می شود برای گذر از محلهای لغزنده بکار می رود ، حالتی را فرض کنید که یک یا چند چرخ خودرو در محلی لغزنده یا گل آلود گیر کنند ، چرخهای مورد نظر به صورت درجا می چرخند و خودرو بدون حرکت در جایش باقی می ماند ، حتی در صورت گل آلود بودن سطح ، چرخ بیشتر و بیشتر به داخل گل و لای فرو می رود ، اما با کمک سیستم ABD این اتفاق نخواهد افتاد چرا که این سیستم با تشخیص هرزگردی چرخ و با کمک سیستم ABS چرخ یا چرخهای مورد نظر را با گرفتن و رها کردن ترمز از حالت هرزگردی خارج ، و با انتقال نیرو به چرخ یا چرخهای درگیر با سطح غیر لغزنده ، خودرو را از آن محیط بیرون می آورد.

    (Electronic Control Suspension (ECS
    با کنترل سرعت و وضعیت رانندگی ، از چرخش و انحراف خودرو در پیچها جلوگیری میکند و بوسیله دکمه ECS/Sport بر روی داشبورد نیز قابل کنترل می باشد

    (Electronic Brakeforce Distributoin (EBD
    این سیستم مکملی است برای سیستم ABS ، که با تقسیم نیروی ترمز به میزان لازم برای اکسل های جلو و عقب ، ماکزیمم تاثیر سیستم ترمز رابرآورده می سازد ، در نتیجه پایداری خودرو ؛ با هر باری و تحت هر نوع شرایط جاده ای حفظ می گردد ، این سیستم همچنین با تقسیم نیروی ترمز بین چرخهای عقب از چرخش خودرو هنگام ترمز کردن در سر پیچ ها نیز جلوگیری می کند

    (Torque On Demand (TOD
    میزان قدرت مورد نیاز برای اکسل های جلو و عقب را براساس دریافت اطلاعات از واحد کنترل در شرایط مختلف تغییر می دهد ؛ بدین شکل که چند درصد از قدرت در چرخهای جلو و چند درصد در چرخهای عقب باشد و بدین شکل خودرو در محیط های مختلف هندلینگ مناسبی خواهد داشت و از محیط های لغزنده نیز براحتی عبور می کند در شکل زیر می توانید چگونگی عملکرد TOD را در مواجه با محیط های مختلف ببینید.



    علاوه بر سیستم فوق امکان تغییر سیستم تعلیق از حالت 2H ( برای رانندگی در جاده های شهری) به 4H ( برای حرکت در جاده های کوهستانی و لغزنده با سرعت بالا ) و 4L ( برای حرکت در جاده های صعب العبور با سرعت پایین و قدرت بالا ) به صورت دستی و بوسیله دکمه نصب شده بر روی داشبورد نیز امکانپذیر است .

    از دیگر مواردی که برای بالابردن ایمنی سرنشینان موسو درنظر گرفته شده ، قفل شدن دربهای خودرو در سرعتهای بالای ۵۰ کیلومتر به صورت خودکار می باشد ، همچنین در صورت وارد شدن ضربه به خودرو در سرعت های بالای ۱۵ کیلومتر نیز ، در صورتی که سنسورها ضربه دیگری را احساس نکنند دربهای خودرو به صورت خودکار باز خواهند شد.

    علاوه بر سیستم های رایج در کلیه خودروها از جمله شیشه های برقی ، قفل مرکزی ، کولر ،Sunroof ، آینه های برقی مجهز به گرمکن ، صندلی برقی راننده ، تنظیم کننده قوس صندلی راننده و ..... موسو تجهیزات دیگری چون Armset (جادستی)های کناری برای سرنشینان عقب ؛ سیستم ضد سرقت Imoblizer جهت چک کردن کد مخصوص بین کلید و ECU در هنگام استارت زدن و قطع سیستم انژکتور در صورت صحیح نبودن این کد ؛ آینه داخل خودرو مجهز به نور برگردان اتوماتیک جهت تنظیم میزان تابش نور چراغهای دیگر خودروها ، به صورتی که چشم راننده را آزار ندهد و هچنین آفتابگیر دوقلو برای راننده که در شکل مشاهده می کنید و Cruise Control که برای خودرویی با این خصوصیات ضروری به نظر میرسد ، را داراست ، اما متأسفانه برای مدل های موجود در ایران دو مورد آخر یعنی آفتابگیر دوقلو و Cruise Control در نظر گرفته نشده !



    لازم به ذکر است که موارد بالا مربوط به موسوی ۶ سیلندر اتوماتیک می باشد و در مدل ۶ سیلندر دنده ای ECS ، Sunroof و صندلی برقی حذف شده و در مدل ۴ سیلندر نیز علاوه بر تجهیزات بالا ، تقریبا کلیه سیستم های مربوط به تعادل و ایمنی ، از جمله Airbag ، TOD ، ABD و ... ، حذف گردیده و با قیمتی مشابه با رونیز عرضه می گردد

    بطور کلی موسوی ۶ سیلندر اتوماتیک در مقایسه با خودروهای هم ردیف خود ( در سطح بین المللی ) ، از لحاظ زیبایی ظاهری و برخی سیستم های رفاهی در رده پایین تری قرار دارد ولی در دیگر موارد خصوصا در زمینه سیستم های تعلیق و تعادل ، قابلیت رقابت با این خودروها را داراست. اما در سطح کشور تنها دو خودروی SUV دیگر وجود دارد ، رونیز و سرانزا ، که این دو خودرو به هیچ عنوان قابلیت رقابت با موسو ( ۶ سیلندر ) را ندارند و حتی از لحاظ قیمت نیز پرداخت ۱۰ تا ۱۴ میلیون بیشتر ، برای در اختیار داشتن تجهیزات موسو ، کاملا مقرون به صرفه به نظر می آید


    + نوشته شده در  چهارشنبه هشتم آبان 1387ساعت 3:54  توسط امیر  | 

    سیستم سوخت رسانی انژکتوری

    چگونه یک سیستم سوخت رسانی انژکتوری کار میکند :

    سیستم سوخت رسانی که در ماشینهای مدرن استفاده میشود خیلی سالها پیش تغییر کرده است .
    در سال 1990 سوبارو جاستی ( Subaru Jasty ) تنها اتومبیل کاربراتوری بود که در آمریکا فروخته شد . در مدل سال بعد جاستی سیستم سوخت رسانی انژکتوری داشت . اما سیستم سوخت رسانی انژکتوری حدودا از سال 1950 وجود داشته و سیستم سوخت رسانی انژکتوری الکترونیکی در ماشینهای اروپایی از سال 1980 شروع شده است .
    امروزه تمامی اتومبیلهای فروخته شده در آمریکا مجهز به سیستم سوخت رسانی انژکتوری هستند .
    در این مقاله ما یاد خواهیم گرفت که چگونه سوخت به داخل سیلندرهای موتور میرود و دوره هایی مثل " multi point fuel injection" و " Throttle body fuel injection system " به چه معنی هستند . همچنین یاد خواهیم گرفت که چگونه عمل chip ها میتونه نیروی بیشتری به موتورشما بده .

    ساقط شدن کاربراتور :

    در اکثر موتورهای احتراق درونی ، کاربراتور دستگاهی بوده است که سوخت موتور را تامین میکند . دربسیاری از ماشینهای دیگه مثل Lawnmowers و Chainsaws هنوز هم کاربراتور وجود دارد . اما چون اتومبیل پیشرفته کرده ، کاربراتور بیشتر از پیش برای مدیریت نیازهای موتور پیچیده شده است .
    برای مثال برای اداره کردن تعدادی ازعملکردها کاربراتور 5 مدار مختلف داشت :

    مدار اصلی ( main circuit ) که سوخت کافی را برای حرکت کم مصرف تهیه میکند .
    مدار Idle : که سوخت کافی برای درجا کار کردن موتور تهیه میکند
    پمپ شتابدهنده ( Accelerator pupm ( : که زمانیکه پدال گاز برای نخستین بار فشار داده میشود یک انفجار اضافی سوخت ایجاد میکند که باعث کم شدن مکث قبل از سرعت گرفتن موتور میشود .
    مدار power enrichment circuit : برای زمانی که ماشین در سربالایی میرود یا چیزی را بکسل میکند ، سوخت بیشتری ایجاد میکند .
    ساسات ( choke ) : برای زمانی که موتور سرد است سوخت بیشتری ایجاد میکند تا موتورر بکار بیافتد .

    به منظور مدیریت درخواست ارسال دقیق سوخت catalytic enverters ( فیلتر شیمیایی که به لوله اگزوز وصل است و دود ماشین را برای کاهش آلودگی هوا پالایش میکند ) معرفی شد .
    کنترل خیلی دقیق نسبت هوا به سوخت برای ثمر بخشی فیلتر هوا واجب شد .
    سنسورهای اکسیژن هشدار میدهند که مقدار اکسیژن در حال تمام شدن است و واحد کنترل موتور از این اطلاعات استفاده میکند تا نسبت هوا به سوخت را در زمان واقعی تنظیم کند که این عمل closed loop conrtrol نامیده میشود .
    امکان اینکه این کنترل با کاربراتورها انجام شود وجود نداشت .
    برای یک دوره کوتاه ، کاربراتورهای کنترل الکترونیکی قبل ازاینکه سیستم سوخت رسانی انژکتوری این وظیفه را به عهده بگیرد وجود داشت .
    اما این کاربراتورهای الکترونیکی خیلی پیچیده تر از مدلهای مکانیکی بودند .
    ابتدائا کاربراتورها با throttle body fuel injection system (که همچنین به نامهای single point یا سیستم های انژکتوری مرکزی شناخته میشدند ) جانشین گردیدند که بصورت یک کنترل شونده برقی یکپارچه جریان سوخت تزریقی را به داخل throttle body تنظیم میکند .
    ....

    تدریجا موتورهای جدید طراحی شدند و throttle body fuel injcetcion system به multi point fuel injection ( که همچنین به نام port , multi-point , یا sequential شناخته میشود ) تبدیل شد . این سیستمها یک سوخت رسانی انژکتوری برای هر سیلندر دارند . معمولاجایگیری آنها طوری است که به صورت مستقیم به دهانه سوپاپ پاشیده میشوند . این سیستمها میزان سوخت را به طور دقیقتری میسنجند و عکس العمل سریعتری اعمال میکنند .


    زمانی که شما به گاز فشار وارد میکنید :

    پدال گاز در ماشین شما به throttle volve ( دریچه کنترل هوا ) وصل میشود . این دریچه تنظیم میکند که چه مقدار هوا به داخل موتور وارد بشود ، در نتیجه و در واقع پدال گاز ، پدال هواست .
    زمانی که شما روی پدال گاز فشار وارد میکنید ، throttle volve برای ممانعت از ورود هوای زیادتر ، بیشتر باز میشود . واحد کنترل موتور ( ECU ) ( کامپیوتری که همه اجزاء الکترونیکی موتور شما را کنترل میکند ) مراقب است که دریچه کنترل هوا آزاد باشه و میزان سوخت را قبل از اینکه هوای بیشتری به داخل موتور برود افزایش دهد .
    افزایش میزان سوخت در لحظه بازشدن دریچه کنترل هوا با اهمیت است ، چرا که ممکن است یک مکث ایچاد بشود طوری که مقداری هوا روی سیلندرها اثر کند بدون اینکه سوخت کافی در اونها باشه .
    سنسورها توده هوای وارد شده به موتور همچنین میزان اکسیژن در اگزوز را تنظیم میکنند .
    ECU از این اطلاعات برای تعدیل و تنظیم کردن سوخت رسانی استفاده میکند به طوریکه نسبت هوا به سوخت صحیح باشد .

    انژکتور:
    تزریق کننده سوخت چیزی نیست جز یک دریچه کنترل شونده الکترونیکی که با تحت فشار قرارگرفتن سوخت بوسیله یک پمپ سوخت در ماشین شما آماده میشود و امکان بازشدن و بسته شدن در مرتبه های زیاد در هر ثانیه رو دارد .

    زمانی که به انژکتور ( تزریق کننده ) انرژی داده میشود یک electromagnet ( آهنربای برقی ) به سمت یک پیسوتی که دریچه رو باز میکنه حرکت میکند ، در نتیجه سوخت فشار داده شده به خارج از یک لوله پاشیده میشود .
    لوله برای پخش کردن سوخت تا بهترین حد ممکن طراحی شده بطوریکه سوخت میتونه به راحتی شعله ور بشه .

    مقدار سوخت تهیه شده بوسیله میزان لحظه ای که انژکتور سوخت باز میمونه تعیین میشه که این pulse width نامیده شده و بوسیله ECU کنترل میشود .



    انژکتورها روی یک شیر چند راهه داخلی سوار میشوند بطوریکه آنها سوخت را مستقیما به دریچه های داخلی میپاشند . یک لوله که fuel rail نامیده میشود ، فشار سوخت به تمام انژکتورها را فراهم میکند .

    برای اینکه میزان صحیح سوخت فراهم بشود ، واحد کنترل موتور به مجموعه کاملی از تعداد زیادی سنسور تجهیز میشود ....
    سنسورهای موتور :

    برای اینکه مقدار مناسب سوخت برای هر oprating condition فراهم بشه ، واحد کنترل موتور ( ECU ) باید دسته بزرگ سنسورهای درونی رو تنظیم کنه .

    تعدادی از این سنسورها به شرح زیر هستند :

    mass airflow sensor : ای سی یو ( ECU ) بر توه هوای وارد شده بر موتور اثر میکند.

    Oxygen sensor(s) : میزان اکسیژن در اگزوز را کنترل و تظیم میکند بطوری که ECU میتواند تعیین بکند که چه مقدار مخلوط سوخت پر نیرو یا کم نیرو بوده و در نتیجه آن را نتظیم میکند .

    Throttle position sensor : مکان و موقعیت دریچه هوا را تنظیم میکند ( مقدار هوایی که به داخل موتور میرسد را محاسبه میکند )
    بنابراین ECU میتواند سریعا برای تغییرات عکس العمل نشان داده و به مقدار مورد نیاز میزان سوخت را افزایش یا کاهش دهد .

    coolant temperature sensor : به ECU این امکان را میدهد که لحظه ای که موتور به دمای موثرش رسیده را تعیین کند .

    voltage sensor : سیستم ولتاژ ماشین را تنظیم میکند بطوریکه ECU میتواند سرعت در جا کارکردن موتور را زمانی که ولتاژ افت کرده ، زیاد کند .

    Manifoled absolute pressure sensor : فشار هوا را در دهانه لوله چند منظوره تنظیم میکند .
    میزان هوا که در داخل موتور شروع به کم شدن میکند ، نشانه خوبی است از اینکه چه مقدار نیرو تولید میشود ، و بیشتر هوایی که به داخل موتور میرود ، کمتر از میزان فشار لوله چند منظوره است ، بطوریکه این میزان برای اندازه گیری مقدار نیروی تولید شده استفاده میشود .

    Engine speed sensor : سرعت موتور را نتظیم میکند ، که یکی از فاکتورهایی است که برای محاسبه دامنه تپ زدن موتور ( pulse width ) استفاده میشود.

    دو نوع کنترل اصلی برای سیستمهای multi - port وجود دارند :

    1- انژکتورهای سوخت همه میتوانند در یک زمان باز بشوند ، 2 - هرکدام میتواند تنها قبل ازباز شدن دریچه درونی برای سیلندرهایش ، باز بشود . اسم این عمل sequential multi-port fuel injection است .
    فایده ناشی از سوخت رسانی تزریقی این است که اگر راننده باعث ایجاد یکسری تغییرات ناگهانی بشود سیستم میتواند عکس العمل سریعتری نشان بدهد ....
    نوشته:  (اردوان نظر بدهید
    + نوشته شده در  چهارشنبه هشتم آبان 1387ساعت 3:53  توسط امیر  | 

    معرفی پژو مفهومی 308

    ساختار

    این اتومبیل نشان دهنده برداشت جدید پژو از لذت رانندگی است. این اتومبیل به شکل یک کوپه 2+2 نفره ساخته شده است که به طور همزمان از کارایی بالا و یک سبک طراحی مدرن ، بدیع و متعادل برخوردار است.

    توجه اولیه بر روی ساخت خودرویی متمرکز شده تا حد امکان از مواد سبک وزن در آن استفاده شده باشد. برای مثال دو میله محافظ در هنگام واژگونی خودرو از جنس آلومینیوم، شیشه عقب از جنس پلی کربنات و تعداد زیادی از اجزای بدنه از جنس کربن ساخته شده اند.

    طراحی خارجی

    طرح فوق العاده شیک و مد روز قسمت جلوی مدل 308 به نحو بسیار عالی با دیگر با دیگر بخش های این اتومبیل مفهومی ترکیب شده است. آرم شیر پژو در جایی نصب شده که می توان آن را دماغه کاپوت نامید. ازاینجا خطوط طراحی بدنه از روی کاپوت و روبه بالا جریان پیدا کرده و به سمت میله های محافظ واژگونی از جنس آلومینیوم براق می روند. این سبک طراحی و جریان یافتن خطوط به شکل V باعث ایجاد یک طرح پویا در اتومبیل شده که در تمام شرایط یک حس حرکت را به بیننده منتقل می کند.

    و اما از نمای جانبی این خودرو دارای یک نیمرخ قوی همراه با گلگیرهای برآمده جلو ، زیر رکابهای بزرگ و گلگیرهای فوق العاده بزرگ عقب می باشد. درها نیز علاوه بر همامنگی کامل با طرح کلی اتومبیل در نقش یک پل ارتباطی بین طرح شیبدار جلو و طرح عضلانی عقب انجام وظیفه می کند.

    طراحی داخلی

    جلو داشبورد اتومبیل مفهومی 308 RC Z مستقیماً از مدل هاچ بک 308 گرفته شده است. کل صفحه داشبورد جلو با چرم روکش شده ، در حالی که استفاده از قطعات کرومی ، آلومینیومی و الیاف کربن یک فضای اسپرت و شیک را به وجود آورده است. از دیگر نشانه های مربوط به طبیعت منحصر به فرد این خودرو می توان به صندلی های یک نفره جلو با تزیینات آلومینیومی براق اشاره کرد که چنین سبکی در طرح پانلهای داخلی درها نیز منعکس شده است.

    موتور
    این اتومبیل از یک موتور 1.6 لیتری THP نیرو می گیرد که به طور مشترک و با همکاری گروه پژو سیتروئن و BMW در پروژه ای تحت عنوان موتور EP6DTS طراحی و ساخته شده است.

    سایر مشخصات این خودرو در جدول زیر گنجانده شده است:

    نوع موتور چهار سیلندر خطی توربو شارژردار
    حجم موتور 1598 cc
    قدرت موتور(اسب بخار) 218
    گشتاور موتور (نیوتن متر) 280
    نوع ترمزها در جلو دیسک های خنک شونده
    نوع ترمزها در عقب دیسک های معمولی با سیستم ضد بلوکه ABS
    ابعاد لاستیک ها 245/40R19
    انتقال نیرو چرخ های جلو
    طول، عرض، ارتفاع (میلی متر) 4277 /1841/ 1320
    وزن  1200 Kg
    شتاب از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت

    7 ثانیه

    حداکثر سرعت 235 Km/h
    میانگین مصرف سوخت 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر


     
    + نوشته شده در  چهارشنبه هشتم آبان 1387ساعت 3:52  توسط امیر  | 

    کیا اپیروس

    عرضه یکی از لوکس ترین مدل کیا یعنی کیا اپیروس Opirus در کشورمان آغاز شده است .

     

    این خودرو که به همراه مدل اپتیما می توان  لوکس ترین خودروهای کیا دانست از طراحی شبیه به جاگوار اس تایپ در جلو و مدلهای لینکلن در عقب برخوردار است .

    مشخصات قوای محرکه به شرح زیر است :

    • موتور شش سیلندر خورجینی DOHC با حجم ۳۸۰۰ سی سی
    • استاندارد یورو ۳
    • حداکثر قدرت موتور ۲۶۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور
    • حداکثر گشتاور ۳۵۳ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور
    • ۲۴ سوپاپ
    • گیربکس پنج دنده اتوماتیک همراه با تیپ ترونیک
    • متوسط مصرف سوخت در شهر و اتوبان ۱۰.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
    • ترمزها چهار چرخ دیسک همراه با ABS
    • حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت
    • شتاب صفر تا صد ۷.۵ ثانیه ( ۶.۹ ثانیه در بعضی از سایتها )

    در بخش امکانات رفاهی هم این اتومبیل در کشورمان با این امکانات عرضه می شود :

    • رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ
    • پدال ترمز با قابلیت تنظیم
    • سی دی چنجر
    • آئینه داخل با میدان دید وسیع
    • کروزکنترل
    • شیشه های هایدروفوبیکی
    • لامپهای زنون برای چراغهای جلو
    • سوئیچ کارت
    • گرم کننده صندلیهای عقب
    • ایربگهای جانبی
    • سان روف
    • فرمان چوبی
    • سنسور فاصله جلو وعقب
    • تزئینات داخلی چوبی

    همچنین این ماشین از شش ایربگ بهره می برد . پشت سریهای کیا اپیروس Opirus هم قابلیت عکس العمل در مقابل ضربه را برای حفاظت از سر و گردن در تصادفات را دارا می باشد . کیا اپیروس Opirus پنج ستاره بابت ایمنی  در آمریکا دریافت کرده است . ( در آمریکا با ۸ ایربگ عرضه می شود )

    این اتومبیل لوکس از تزئینات داخلی کامل و زیبایی بهره می برد اما در زمینه قدرت مانور ٬ بر اساس آزمایشات مجلات معتبر خارجی زیاد قابل اطمینان نمی باشد . به طوریکه شتاب جانبی قابل تحمل برای این ماشین در بعضی مراجع ۰.۷۴ جی و حتی در بعضی دیگر ۰.۷۲ جی اندازه گیری شده است .

    قیمت این ماشین در حدود ۵۴ میلیون با تحویل ۲ ماهه می باشد .


    + نوشته شده در  چهارشنبه هشتم آبان 1387ساعت 3:50  توسط امیر  | 

    کیا سراتو

    یکی از شرکتهای وارد کننده اتومبیل داخلی اقدام به وارد کردن چند مدل از خودرو کیا به ایران نموده است . یکی از این مدلها مدل کیا سراتو Cerato می باشد . این اتومبیل که با قیمتی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد در این بخش از بازار با رقبای قدرتمندی مانند مزدا ۳ و رنو مگان روبروست .

     

    کیا سراتو در دنیا با سه موتور عرضه می شود . یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری که توانایی تولید ۱۲۲ PS در ۶۲۰۰ دور را دارد و یک موتور ۱.۶ لیتری دیزل که توانایی ایجاد  ۱۱۵ PS در ۴۰۰۰ دور را دارا می باشد . موتور دیگر یک موتور دو لیتری می باشد که برای تولید در ایران هم این موتور در نظر گرفته شده است.

    مشخصات سراتو با موتور ۲ لیتری به شرح زیر می باشد :

    • نوع موتور : cvvt 2.0i
    • حجم موتور : ۱۹۷۵ سی سی
    • حداکثر قدرت :  PS ۱۴۳ در ۶۰۰۰ دور
    • حداکثر گشتاور : ۱۸۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور
    • گیربکس : ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک
    • شتاب صفر تا صد : ۱۰.۴ ثانیه برای اتوماتیک  - ۹.۰ ثانیه برای گیربکس دستی
    • حداکثر سرعت : ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برای اتوماتیک - ۲۰۸ کیلومتر در ساعت برای گیربکس دستی
    • ترمز : جلو دیسک خنک شونده - عقب دیسک -ABS دو کاناله
    • سایز لاستیک : R15 175/65
    • مصرف سوخت : میانگین مصرف سوخت با گیربکس اتوماتیک ۹.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

    این مدل از سراتو موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از NHTSA  ایالات متحده شده است .

    به هر حال شاید از نظر طراحی ظاهری در مقابل رقیبان حرف زیادی برای گفتن نداشته باشه ولی کیفیت قابل قبول و  قیمت ارزان لوازم یدکی کمپانی کیا باعث جلب نظر افراد و افت قیمت کم این مدل خواهد شد .


    + نوشته شده در  چهارشنبه هشتم آبان 1387ساعت 3:49  توسط امیر  | 

    مشخصات کامل سمند سورن

      • صندلی راننده قابلیت تنظیم ارتفاع - قابلیت تنظیم زاویه پشتی بصورت برقی-
        عقب و جلو و قابلیت پرکردن گودی کمر- دارای پشت سری با قابلیت تنظیم: ارتفاع
      • جلو داشبورد : تولیدبروش slushmold/جنس پوستهABS+ PVC جنس فومPU+سوییچ LEVELING DEVICE
      • زیر سری صندلی عقب : زیر سری ثابت
      • رنگ تزئینات داخلی : بژ
      • روکش جلو پنجره : جلو پنجره طرح جدید با زه آبکاری شده و لوگوی جدید
      • نوع تودوزی: تار و پودی / مخملی
      • یخچال: سفارشی
      • موبایل هندزفری: سفارشی
      • کروز کنترل : سفارشی
      • تریم: موکت کف تافتینگ،دیواره بالا ABS دیواره پایین PP
      • کولر :دارد
      • لامپ سقفی جلو وعقب : دارد
      • شیشه بالابر برقی جلو و عقب: دارد
      • آینه های جانبی برقی : طرح جدید ،برقی ،مجهز به چراغ راهنما
      • نوع برف پاک کن : برف پاک کن شیشه جلو- دو تیغه ای - چند سرعته
      • شیشه گرم کن عقب و جلو : گرمکن شیشه عقب برقی
      • آنتن برقی : دارد
      • سیستم تهویه : سیستم چرخش هوا با فیلتر،کانال دو ردیفه چپ و راست
      • سیستم تهویه هوای قابل تنظیم : سیستم تهویه هوا با تنظیم دستی
      • چراغ روشنایی (داخل داشبورد) : دارد
      • سیستم صوتی: چهار باند
      • پخش سی دی :رادیو 3 باند، پخش سی دی و ام پی تری
      • چراغ راهنما : دارد
      • نشانگر دیجیتال : روی جلو آمپر بهمراه آیکون ایربگ
      • تنظیم نور : سوییچ تنظیم ارتفاع نورچراغهای جلو بر از داخل کابین

        ابعاد (mm)

        • طول خودرو : 4527 mm
        • عرض خودرو از آینه های جانبی(بدون احتساب آینه های جانبی): 1720 mm
        • عرض خودرو از آینه های جانبی(با احتساب آینه های جانبی): 1903 mm
        • ارتفاع خودرو : 1460 mm
        • فاصله چرخها : 2671mm
        تجهیزات
        • رنگ متالیک در رنگهای مختلف به سفارش مشتری
        • سقف :ثابت
        • کلاس : سدان چهار درب
        • دستگیره: دستگیره های بیرونی دربهای جانبی طرح جدید و همرنگ بدنه
        • زه ضربه گیر: زه های ضربه گیر دربهای جانبی طرح جدید و همرنگ بدنه
        • بکسل : طرح بکسل بند جدید
        • سپرجلو : سپر کاملا"همرنگ با بدنه و طرح جدید
        • سپرعقب : سپر کاملا"همرنگ با بدنه طرح جدید سنسور دنده عقب و شبرنگ
        • رینگ : چهار چرخ، رینگ آلومینیومی 4 پره RONAL و چرخ زاپاس، رینگ فولادی(8 پره به صورت آلترناتیو)
    + نوشته شده در  چهارشنبه هشتم آبان 1387ساعت 3:48  توسط امیر  |